Habitica Wikia

Strona główna

18stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Habitica_Wiki

Twoje życie to gra RPG

Witaj!

Ta wiki jest jest prowadzona przez graczy Habitica, open-source'owej gry RPG, która pomoże Ci pracować nad swoimi nawykami. Dołącz do nas!
Dansk, Deutsch, English, Español, Français, Nederlands, Português Brasileiro, Русский, Türkçe

Od czego zacząć

Gdy przeczytasz przewodnik po grze Justina i usuniesz przykładowe zadania, będziesz mógł rozpocząć swoją przygodę z Habitica w trzech prostych krokach:

Krok 1: Dodaj zadania

Na początek wprowadź kilka zadań – zawsze będziesz mógł dodać więcej wedle potrzeb.

1a. Stwórz listę zadań do-zrobienia
Jednorazowe zadania oraz te wykonywane bardzo rzadko powinny się znaleźć w kolumnie „Do-zrobienia”. Dodawaj je pojedynczo i edytuj jednym kliknięciem!
1b. Zaplanuj codzienne czynności
W kolumnie „Codzienne” umieść zadania, które chcesz wykonywać codziennie lub w określone dni tygodnia. Kliknij na ikonę ołówka, aby edytować dni, w których aktywne jest zadanie.
1c. Określ swoje nawyki
W kolumnie „Nawyki” wprowadź nawyki, nad którymi chcesz pracować. Możesz ustawić nawyk jako wyłącznie dobry (+) lub zły (–), klikając na przycisk edycji.
1d. Ustaw nagrody
Czynności lub prezenty, które motywują Cię do działania, wpisz w kolumnie nagród. Będziesz mógł kupić je za złoto zdobyte podczas wykonywania zadań.

Bonus: Jeśli potrzebujesz odrobiny inspiracji, zajrzyj tu: przykładowe nawyki, codzienne zadania, do-zrobienia oraz nagrody.

Krok 2: Zdobywaj punkty za wykonywanie zadań w prawdziwym życiu.

Teraz możesz zacząć pracować nad wyznaczonymi przez siebie celami! Za każde odhaczone zadanie zdobywasz punkty doświadczenia (XP), które pomagają zdobywać kolejne poziomy, oraz złoto (GP), za które możesz kupować nagrody i wyposażenie. Jeśli popadniesz w złe nawyki lub nie wykonasz swojego codziennego zadania, stracisz punkty życia (HP). Dzięki temu wskaźniki doświadczenia i życia ukazują Twój postęp w osiąganiu celów i kształtowaniu nawyków.

Krok 3: Dostosuj i odkrywaj Habitica

Kiedy oswoisz się z podstawami, możesz użyć następujących opcji aby powiększyć możliwości organizacji zadań:

  • Grupuj zadania używając tagów (edytuj zadanie by dodać do niego tag).
  • Zmień swój awatar.
  • Kupuj i modyfikuj wyposażenie w zakładce Ekwipunek > Wyposażenie.
  • Na poziomie 10. wybierz swoją klasę i zacznij używać związanych z nią umiejętności (poziomy 11-14).
  • Nawiązuj kontakty z innymi w tawernie i w gildiach.
  • Po osiągnięciu 3. poziomu zacznij hodować chowańce, zbierając jaja i eliksiry wyklucia. Karm swoje chowańce, żeby wyrosły na imponujące wierzchowce.
  • Pokonuj potwory i zdobywaj przedmioty podczas wykonywania misji (jeden zwój misji dostaniesz na poziomie 15).

Potrzebujesz więcej informacji?

Dodatkowe źródła

Nowy w Habitica lub wróciłeś po przerwie? Mamy tu coś dla Ciebie!02:21

HabitRPG Walkthrough

Nowy w Habitica lub wróciłeś po przerwie? Mamy tu coś dla Ciebie!

FAQ

Pytania? Sprawdź, czy w dziale FAQ nie ma już odpowiedzi.

Strony gildii i drużyn

Chcesz, żeby ludzie dowiedzieli się o Twojej gildii lub drużynie? Uważasz, że zasługuje ona na własną stronę wiki? Mamy od tego specjalne miejsce! Żeby stworzyć stronę o swojej gildii lub drużynie, idź do zbrojowni.

Ta wiki to tłumaczenie

Nie gwarantujemy, że poniższa wiki zawiera te same informacje, co jej angielski odpowiednik. Przedstawione tu artykuły mogą nie być aktualne ze względu na opóźnienia w tłumaczeniu, a strony mogą zawierać linki do treści, które nie są jeszcze napisane, przetłumaczone lub zostały usunięte z gry. Jeśli chcesz przyłączyć się do tłumaczenia projektu, zapraszamy do fortecy.

Więcej z Fandomu